Selecteer een pagina

Je kunt door middel van een retail display de aandacht vestigen op een product. Het is alleen wel lastig om het goede retail display te vinden voor een bepaald product. In dit artikel lees je de verschillende mogelijkheden in retail displays

Retail displays 

Door gebruik te maken van een retail display zorgt ervoor dat je de verkoop van producten stimuleert. Dit wordt gedaan door op een aantrekkelijke manier producten te presenteren. Hier spelen presentatie, organisatie, indeling en assortimentsstrategie een rol in mee. De principes die hierbij centraal staan zijn: product inzicht, maatwerk, creativiteit, het tonen van de prijs, zichtbaarheid van een product, goede eerste indruk maken en shopping convenience & efficiency.

Verschillende soorten retail displays 

Als je een winkel inloopt zie je al een heleboel verschillende retail displays. Je hebt vaste winkelinstallaties of te wel winkel displays en vrijstaande point of sale of te wel POS displays. Bij POS displays moet je denken aan vloer displays. Deze staan altijd op de grond en doormiddel van origineel materiaal gebruik, grafische beelden en opvallende vormen trekken ze de aandacht. Een eilanddisplay valt hier ook onder. Deze staat in een open ruimte en is vanaf elke kant te bereiken. 

Vrijstaande displays 

Een vitrinekast is een vrijstaand retail display dat waardevolle spullen beschermt en is afgesloten door glazen vensters. Deze zie je vooral veel bij juweliers. Bij een glorifier wordt een specifiek product gepresenteerd zonder beperkt te worden in het soort materiaal, de kleur of de vorm. Op een schap zijn deze terug te vinden. Om impulsaankopen aan te moedigen wordt er gebruik gemaakt van een toonbankdisplay. Deze wordt op de meest strategische plek van de winkel gezet. 

Etalage displays 

Een etalage display is een retail display dat gebruikt wordt om publiek naar binnen te trekken. De producten worden op een erg aantrekkelijke manier gepresenteerd om de aandacht te trekken van het winkelend publiek. In de winkel zelf kan er gebruik gemaakt worden van een gondel. Dit is een laag of hoog winkelrek dat vooral veel te zien is in open en grote winkelruimtes. Hier zie je vaak make-up producten inliggen.